Populiariausio visų laikų JAV automobilio „Ford F-150“ platformoje sukurtas „Ford Raptor“ debiutavo 2009 metais. Šiemet pavasarį debiutavusį jaunesnįjį „Raptor“ pusbrolį „Ford Ranger Raptor“ jau galima užsakyti ir Lietuvoje, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Ford Performance“ padalinio specialistai po „Ranger“ kapotu patupdė „EcoBlue“ šeimos dyzelinį 2 litrų darbinio tūrio variklį su dviem turbinomis. Pastarasis generuoja 213 AG ir net 500 Nm sukimo momentą, kurį suvirškinti padeda nauja 10 laipsnių automatinė pavarų dėžė.
Važiuoklė yra tai, kas skiria šį pikapą nuo visos armijos galingų, bet bejėgių bekelėje visureigių. Specialiai sukonstruota pakaba leidžia labai greitai važiuoti bet kokios dangos paviršiumi, pernelyg nesirūpinant duobėmis, akmenimis ar medžių šaknimis po ratais.
Palyginti su įprastu „Ranger“, „Raptor“ turi 15 cm platesnę provėžą ir 5,1 cm aukštesnę prošvaisą, o sportiniai FOX amortizatoriai yra su keičiamu pasipriešinimo ir eigos lygiu, priklausomai nuo važiavimo sąlygų.
Pikapo prošvaisa siekia 283 mm, jis gali įveikti 85 cm gylio brastą. Automobilio dugnas papildomai apsaugotas 2,3 mm storio itin tvirto plieno lydinio skydu.
„Ranger Raptor“ stabdžių diskų diametras išaugo penktadaliu – iki 332 mm. Pikapas apautas specialiai „Raptor“ „BF Goodrich“ sukurtomis padangomis su papildomai sustiprintais šonais.
„Raptor“ pravažumą užtiktina šešių režimų visų varančiųjų ratų sistema „Terrain Managament System“. Įprastas „Normal“ režimas leidžia komfortiškai riedėti įprastais keliais, „Sport“ skirtas greitam važiavimui asfaltu, „Grass/Gravel/Snow“ režimas suteikia pasitikėjimo važiuojant žole, žvyru ar sniegu.
Smėlio ir purvo režimas bei akmenuoto kelio režimas skirtas pasivažinėjimui sunkiomis sąlygomis, o „Baja mode“ leidžia greitai važiuoti bekele.
Pikapo vairuotojui pagelbėti pasirengusios elektroninės stabilumo kontrolės, slydimo prevencijos, priekabos slydimo prevencijos, nusileidimo ir pakilimo į kalvą sistemos.
„Ranger Raptor“ salone vairuotojas ir keleiviai ras įprastą komfortiškai kelionei reikalingą rinkinį – didelį liečiamąjį ekraną, balsu valdomą komunikacijos sistemą SYNC3 ir ypatingą navigacijos sistemą, kuri leidžia barstyti „duonos trupinius“ – elektroninius žymenis, suteikiančius galimybę atsekti automobilio maršrutą kitam automobiliui su panašia sistema.
„Ranger Raptor“ gali tempti 2,5 tonos svorio priekabą, priekyje sumontuoti pagalbos kabliai gali tempti 4635 kg, o galiniai – 3863 kg svorį. Pikapo krovinių dalis yra 1,56x1,74 m ploto.
„Ranger Raptor“ kaina – 53 820 eurų.
Lrt.lt